PAGINA DELL'ARTISTA OLIVIA BOA

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La scacchiera del Bene e del Male  
   
   

Olivia Boa, young painter been born in 1981 in the region on the Yvelines, France, was attracted by the world of the arts, most specifically painting, at a very early age.

She begins her formation at 10 years old, with the painter Yves Armani who taught her all the basics. At the age of her 14, Olivia pursues her work and her researches in painting in a self-taught way.

In 1998, Olivia decides to leave the conventional structures of the academic painting, to turn into abstract art.

In 2011, she works on the concept of "generations" in arts, namely painting a subject on various energy perceptions. For example about a landscape, Olivia Boa is going to draw its wholw ‘yin’ energy to transmit it on a piece, while realizing simultaneously another piece of the same landscape but in a ‘yang’ energy, forming therefore a linen couple representing the same landscape and being entitled: the first generation.

A second generation, collected in rectilinear geometrical structures is added there; and the third one which is completely abstracted. Three generations representing the same subject are declined under various energy structures.

Along with her job as a painter, Olivia Boa is also a therapist, and it is in 2012 that the artist offers us a subtle mixture of her work in therapy and the abstract arts.

Olivia Boa actually showcases a whole pallet of feelings, sensations, observations received during consultation and transcribes it in the form of colors, movement, textures and of forms on a painting.

The project of a bilingual 48 pages (French/English) catalog is in progress to be able to describe a part of her work she will call: "Psychological Work " And especially to promote the artist on an international level.

 

 

Critica essay by Valeria S.Lombardi

 Un'arte che certamente impressiona d'impatto, travolge il fruitore quella della pittrice Olivia Boa: poderosi colori che anche quando non sono investiti di forti gamme di colore, vengono comunque modulati con tenaci, appassionanti, quasi presi da una forza interiore che sente la necessita' non solo di sprigionarsi, ma che desidera comunicare con il restante dell'ambiente. Una pittura matura, sicura che appare astratta, ma spesso vi sono appunto pulsionari gemiti.

Splendido che in questo contesto gestuale, Olivia Boa riesca a trattenersi, quasi formando ogni volta come una ragnatela fatta di tanti quadrati, da sembrare persino approcci ed esiti per una proto architettura.

Spesso il lavori pittorici di questa giovane artista sembrano quasi confusi, rutilanti, feroci; Ma l'aspetto sconvolgente ed assai interessante e' dato dai dettagli, dai particolari iscritti in quei tanti piccoli tasselli di colore: si denotera' così spesso che oltre al colore vi é propriamente quasi codice fatto diimmagini da decifrare.

Si constati quanto detto nell'opera dal titolo "Chessboard of Good and Evil".

L'arte di Olivia Boa sembra raggiunta, compiuta, fatta; Sembra carica, capace di dipanarsi in altri cicli pittorici, a renderci così sempre maggiormente partecipi della sua dimensione interiore d'arte.

Dott.ssa Valeria s.Lombardi